Permanent hårfjerning

Vi tilbyr deg som kunde en effektiv og skånsom behandling med hårfjerningslaser overalt i kroppen der det finnes uønsket hårvekst.

Alle Hudtyper, alle hårfarger!

Hårfarge eller hudtype er ikke hinder for laseren som benyttes hos oss.

Vår laser Soprano Ice Platinum har 3 ulike bølgelengder (Alexandrite 755, Diode 810, og NDYag 1064 nm. Dvs at den fjerner selve håret, hårsekken og reduserer blodtilførselen til hårsekken. Dette gjør at vi kan hjelpe alle som ønsker å fjerne hår i kroppen.

Studier viser at de fleste opplever opptil 90 % hårreduksjon ved gjennomført behandlingsløp.

Hårets vekstfaser:

Det er kun hår som er i en vekstfase som kan behandles. De 3 fasene håret går gjennom heter den anagene (vekst), den katagene (overgang) og den telogene (hvile) fasen.

Den anagene fasen – vekstfasen

Den anagene fasen er vekstfasen til håret. I denne fasen vokser håret omtrent 1 cm i  måneden. Fasen starter i papillen og kan vare fra to til syv år. Cellene rundt papillen deler seg og lager nye hårfibre.

Den katagene fasen – overgangsfasen

Den katagene fasen varer omtrent i to uker. Hårsekken krymper, og håret kuttes fra  papillen. Håret presses deretter ut av hårsekken, noe som gjør at det fortsatt blir lengre, selv om det har sluttet å vokse.

Den telogene fasen – hvilefasen

Etter den katagene fasen, går håret over i en hvilefase. I denne perioden hviler  hårsekken, og det produseres ingen hår. Denne fasen varer i én til fire måneder. Et sted  mellom 10% – 15% av alle hårene på hodet ditt er enhver tid i denne fasen.

Den eksogene fasen – hårtapsfasen

Etter hvilefasen begynner håret å vokse igjen. Når håret begynner å vokse, vil det gamle  hårstrået falle ut. Det vil da se ut som du mister hår, men det som egentlig skjer er at  det kommer ut et nytt hårstrå som presser ut det gamle. Vi er nå tilbake til den anagene  fasen.

Hva må jeg gjøre før behandling?

• Unngå sol på området som skal behandles i minst 4 uker før behandling Soling før behandling kan forårsake midlertidig pigmenttap.
  • Behandlingsområdet skal ikke vokses eller nappes fra hårroten de siste 4 ukene før behandling.
  • Ikke bruk hudkremer de siste dagene før behandling, da disse inneholder fruktsyrer. Barber områdene som skal behandles med laser 2-3 dager før behandling. Dette for å få flest mulig av hårene over i vekstfase.

Behandlingen

Før behandlingen vil område bli nedkjølt og påføres ultralydgele. Gele benyttes for å  redusere smerte og øke effekten på laseren for å trenge igjennom huden. Hårrøttene  ødelegges ved temperatur omkring 60 C. Håret faller gradvis bort, ca etter 1-3 uker.

Etter behandlingen:

Huden kan være litt rød etter behandlingen. Dette er forbigående og gir seg som regel  etter 1-3 timer. Det er viktig med å bruke høyfaktor solkrem på behandlede området  hvis man skal oppholde seg i solen. Unngå irriterende kremer og peeling i 2 uker etter behandlingen.

Bivirkninger og komplikasjoner

Vanlige bivirkninger kan være:

Ubehag, midlertidig rødhet på behandlet område og smerte.

Sjeldne bivirkninger kan være

Blåmerker, skrubbsår, brannsår og avskalling av hud og infeksjon.

Der det vises pigmentforskjeller i huden etter behandling skyldes dette energi fra laserstrålene. Disse vil normalt forsvinne innen kort tid av seg selv.

Mørkere hudtyper har en høyere risiko for komplikasjoner som hyperpigmentering, hypopigmentering, arrdannelse og skrubbsår.

I sjeldne tilfeller kan det også oppstå øyeskader selv om man bruker beskyttelsesbriller.

Tatovering eller PM i de behandlede områder har en risiko som kan forsvinne ved behandling.

Unngå behandling dersom:

• Du har hudsykdom eller infeksjon i det området som skal behandles av laser
  • Du er gravid
  • Du har tatovering i området du vil behandle

Vanlige spørsmål om hårfjerning

Hvordan skiller man mellom ulike hudtyper og hårfarger?

Hudtyper deles inn i en skala som kalles Fitzpatrick-skalaen. Det er et numerisk  klassifiseringsskjema for menneskelig hudfarge. Den ble utviklet i 1975 av amerikansk hudlege Thomas B. Fitzpatrick som en måte å estimere responsen til forskjellige hudtyper på ultrafiolett lys. Vår maskin passer til alle hudtyper fra 1 til 6 hvorav 6 er mørk.

Kan man dusje etter hårfjerning?

Det beste er at man dusjer 24 timer etter behandling, men til nød kan man dusje 6-8  timer etter behandlig. Bruk lunkent vann og unngå sterke produkter, skrubber,  peelingvotter eller vaskesvamp (loofah) på behandlingsområdene.

Er behandlingen smertefullt?

Behandlingen er tilnærmet smertefri. Soprano Ice platinum er en unik laser som kombinerer laserteknologi med en avkjøingsmetode. Den har en kjøling på minus 3 grader.

Hvem kan behandles med laser?

Alle hudfarger, solbrun hud og tynne hår kan behandles med Soprano Ice platinum laser. Laseren har best effekt på mørk hår og lys hud.

Hvor lang tid mellom hver behandling?

Det avhenger av hvor i kroppen det behandles men mellom 4-8 uker må det gå mellom hver behandling.

Hva er aldersgrensen?

18 års grense på laserbehandling.

Andre behandlinger

Hvis denne behandlingen ikke møter dine behov, eller om du er nysgjerrig på å utforske flere alternativer, inviterer vi deg til å se vårt omfattende utvalg av andre behandlinger. Vi tilbyr en rekke tjenester som kan passe bedre til dine ønsker og krav.

Ta det første skrittet mot strålende hud

Er du klar for å oppleve profesjonell hudpleie tilpasset deg og din hud? Bestill din time hos Beauty Touch i dag og la vår erfarne kosmetiske sykepleier hjelpe deg å oppnå strålende resultater. Vi gleder oss til å ønske deg velkommen!